رزرو آنلاین رستوران و مزایای راه‌اندازی آن برای شما

|
اسفند ۱, ۱۳۹۷
0 دیدگاه

سیستم های رزرو رستوران ها  در گذشته، معمولا شامل یک دفتر رزرو می شدند که این بدان معناست که آنها رزروهای خود را از طریق تلفن دریافت کرده و آنها را در یک دفتر یادداشت می نمودند.  اما امروزه در نتیجه ی استفاده گسترده از اینترنت و مزایای حاصل از آن، کارشناسان نیز  از این فرصت و ارزش فزاینده ی حاصل ازآن استفاده کرده و سیستم های  رزرو آنلاین را پایه گذاری کردند و در حال حاضر بسیاری از رستوران ها این شیوه ی سنتی را با سیستم های جدید جایگزین نموده اند.

مزایای یک سیستم رزرو آنلاین رستوران

یکی ازمزایای مهم سیستم های رزرو آنلاین  انعطاف پذیری  است که آنها به هنگام  رزرو ارائه می دهند. وقتیکه رزروها به شیوه ی سنتی مدیریت می شوند، مشتریان تنها در طی ساعات کاری می توانند با یک رستوران تماس گرفته و آنرا رزرو کنند. در مقابل، زمانی که این کار توسط سیستم رزرو آنلاین رستوران انجام می شود، مشتریان قادر خواهند بود که در هر زمان و از هر مکانی، میز مورد نظرشان را در رستوران رزرو کنند. به طور کلی، مشتریان هنگام رزرو آنلاین، تجربه ی بهتری خواهند داشت، زیرا این روند سریع است و سرویس رزرو آنلاین بصورت ۲۴ ساعته در دسترس بوده و تمام اطلاعات لازم را برای انجام یک رزرو دلخواه وهمراه با آرامش فراهم می کند. رستوران ها به هنگام استفاده از یک سیستم رزرو آنلاین از مزایای زیادی بهره مند خواهند شد.  برخی از این مزایا عبارتند از کاهش تماسهای دریافتی رستوران، کنترل بهتر ظرفیت رستوران و تعداد رزروهایی که می توانند پذیرفته شوند، و آمار و گزارش های دستی که از راههای جالبی به تجزیه و تحلیل کسب و کار کمک می کنند.

رزرو رستوران

این مزایا از طیف گسترده ای از ابزارهای مدیریتی ارائه شده توسط سیستم های رزرو آنلاین تشکیل می شوند مانند گزارش های عملیاتی، نرم افزار مدیریت طبقه، سابقه ی رزرو مشتری و پایگاه اطلاعات هر مشتری که شامل اطلاعات و ترجیحات هر مشتری می شود و با هر رزرو جدید مشتری، این اطلاعات گسترش می یابند.  رستوران ها همچنین قادر خواهند بود تا لغو رزرو را ردیابی کنند و به روش بهتری لیست انتظار و لیستهای بدون نوبت را مدیریت نمایند و رزرو بیش ازحد را حذف و ایمیل های هدف و پستی را با استفاده از اطلاعات حاصل ازپایگاه اطلاعاتی مشتری ایجاد نماید. برخی از سیستم های رزرو آنلاین شامل ابزارهای بازاریابی ایمیلهای یکپارچه است.

معایب یک سیستم رزرو آنلاین

رزرو می تواند موجب بروز مشکلات تدارکات در محل اجرا شود. به عنوان مثال، رزروهای کاغذی و مدادی در صورت بروز خطا و اشتباه در روند ثبت، ممکن است باعث رزروهای بیش از حد ظرفیت شود. اگرچه سیستم های نقطه ی فروش(POS) و سیستم های آنلاین، راه حلهایی را برای این مشکل فراهم نموده اند، با این حال رزرو بیش از حد، هنوز هم ممکن است بخاطر دلایلی چون سوء تفاهم میان گروههای مختلف کارکنان  اتفاق بیفتد.علاوه بر این، اگر یک مکان دائما و به طور کامل رزرو گردد، ممکن است مانع تلاش مشتری های جدید  برای رزرو در آینده شود. مهمانانی که میزی را  از قبل در رستوران رزرو می کنند، و زمانیکه نمی توانند به رزرو خود برسند، نه آن را  لغو و نه به رستوران در خصوص عدم  امکان حضورشان اطلاع می دهند، ضررمالی قابل توجهی را برای رستوران ها ایجاد می کنند.

برنامه های رزرو آنلاین رستوران:

اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که بهترین میز را در رستوران  مورد علاقه تان خواهید داشت،  با استفاده از یکی از برنامه های رزرو رستوران، می توانید به هدفتان برسید. در برخی موارد، شما و رستوران باید هزینه ای را به عنوان حق الزحمه و بابت رزرو آنلاین در آن برنامه، پرداخت کنید، اما داشتن یک میز بزرگ با غذاهای محبوبتان حتما ارزشش را خواهد داشت.

برنامه های رزرو آنلاین دیگری نیز وجود دارند که کاملا رایگان  و یا کم هزینه تر هستند.

این مقاله را مطالعه کنید

در هرصورت رزرو رستوران ، به شما اطمینان می دهد که برای وعده ی موردنظرتان حتما یک صندلی پشت یک میز در رستوران خواهید داشت.

خرید و یا راه‌اندازی سیستم رزرو آنلاین رستوران :

به عنوان صاحب یک رستوران اگر علاقه‌مند به استفاده از فناوریهای روز باشید، می‌توانید برای رستوران خود سایتی راه‌اندازی کرده و در آن سیستم رزرو آنلاین قرار دهید. در هنگام انتخاب سیستم رزرو اینترنتی موارد ذیل را می بایست حتما در نظر بگیرید:

استفاده ی آسان: رزرو اینترنتی بسیارعملکرد آسانی دارد، اما اگر مشتری نتواند کارش را به راحتی با آن راه بیندازد، ممکن است سریعا از نرم افزارهای دیگر و یا سایر رستورانهای دارای قابلیت رزرو، استفاده کند و اینجاست که رستوران شما ناکام می‌ماند.

تقویم: سیستم برنامه ریزی رزرو اینترنتی باید با وقایع و ساعات فعالیت رستوران همسو باشد.

حمایت از مشتری: هر نرم افزار وتکنولوژی که به مشتری مربوط است، باید از مشتری و هرآنچه که به او مربوط است حمایت کند.

برنامه کاربردی تلفن همراه: آیا برنامه نرم افزاری طراحی شده جزء برنامه کاربردی موجود در تلفن‌های همراه است؟ اگر اینطور نیست حتما به این نکته توجه داشته باشید. مشتریان رستوران هم برای رزرو اینترنتی بدنبال چنین نرم افزاری هستند تا سریع و آسان میز مورد نظر خود را در زمان و مکان مورد نظر رزرو کنند.

تلفیق نرم افزار رزرو اینترنتی با ابزارهای دیگر: نرم افزار رزرو به بازدیدکننده اجازه می‌دهد تا با بازدید از سایت، درخواست رزرو خود را ارسال نمایند. سیستم باید قادر باشد تا مشتریان لینک رزرو را دانلود کرده و از تأیید و یا رد رزروشان مطلع شوند.

حق الزحمه: برخی از سایت‌ها در زمان رزرو مبلغی را به عنوان هزینه ی رزرو دریافت می‌نمایند.

 

رزرو رستوران

  • مزایای رزرو اینترنتی رستوران( برای مشتریان):

-آرامش در حین انجام رزرو در تمام ساعات شبانه روز

-عدم نیاز به تماس تلفنی با رستوران مورد نظر

-عدم انتظار برای دریافت پاسخ کارمندان رستوران

-دریافت آسان نظرات درخصوص رستوران‌ها و مقایسه قیمت‌های آنها با یکدیگر

 

  • مزایای رزرو اینترنتی برای( مالکان رستوران)

-کاهش تماس‌های دریافتی

-توانایی رد یا پذیرش رزروها بطور آنلاین

-امکان بازدید بیشتر مشتریان از سایت

-حفظ رزروها بطور همزمان و یکجا

 

برای رزرو آنلاین رستوران و تنظیم کردن قرار عاشقانه می تونید از قرارساز سایت بهترین دیدار استفاده کنید و در زمان و هزینه خودتون صرفه جویی کنید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه ها